دولت عشق
دولت عشق
سیاسی-اقتصادی -اجتماعی



گروه سياسي نمايندگان مجلس هشتم ديروز آخرين جلسه علني خود پيش از انتخابات را در حالي تشكيل دادند كه اعلام آمادگي رئيس جمهور براي پاسخ به سؤال‌هاي آنها در صحن علني مجلس از سوي نمايندگان بي‌پاسخ ماند.
به گزارش خبرنگار پارلماني ، هرچند همزمان با اعلام وصول طرح سؤال از رئيس جمهور، معاون پارلماني وي در مصاحبه‌اي از آمادگي دكتر احمدي‌نژاد از هفته آينده براي حضور در مجلس و پاسخ به نماينده‌ها خبر داد اما اين پيشنهاد براي نمايندگاني كه براي حضور در حوزه‌هاي انتخابيه و رسيدن به ماراتن انتخابات خود را آماده مي‌كنند چندان خوشايند نبود چرا كه آنها فكر مي كنند بهره خود را از 10 محور اعلام شده سؤال در روز سه‌شنبه برده‌اند و شايد پاسخ‌هاي رئيس جمهور پيش از انتخابات براي آنها در صحن‌علني چندان خوشايند نباشد.
عباسعلي نورا، نماينده مردم زابل و زاهك و از
امضا كنندگان طرح سؤال از رئيس جمهور در واكنش به اعلام آمادگي معاون پارلماني رئيس جمهور گفت: اين‌كه آقاي ميرتاج‌الديني اعلام مي‌كند رئيس جمهور از هفته آينده آماده حضور در مجلس است يك حركت سياسي است! وي به مشغله‌هاي تبليغاتي نمايندگان در روزهاي آينده اشاره كرده و به خبرنگار گفت: نماينده‌ها الآن يك دستشان در حنا است و در فعاليت سياسي كار مي‌كنند. مگر نماينده‌اي داريم كه به حوزه انتخابيه نرود، همين امروز هم به زور تشكيل جلسه داديم.
نورا با اعتقاد بر اين‌كه اگر رئيس جمهور پيش از انتخابات در صحن مجلس حاضر شود، اين موضوع تنش‌زا خواهد شد، ادامه داد: چرا عجله دارند در مجلس حاضر شوند در حالي كه اگر رئيس جمهور الآن بيايد و اين بحث‌ها را مطرح كند تنش زا است.انتظـــار نداريم نكتـــه غير منتظره‌اي مطرح شود
نورالله حيدري دستنايي، نماينده اردل و فارسان و از سوال كنندگان از رئيس جمهور نيز درباره اعلام وصول طرح سؤال از رئيس جمهور پيش از انتخابات و دعوت از رئيس جمهور به پاسخگويي بعد از انتخابات گفت: در اين زمانبندي هيچ تعمدي نبوده بلكه كاملاً سهوي بود كه اعلام وصول اين طرح با پايان عمر مجلس و نزديكي به زمان انتخابات مقارن شد.
اين نماينده اصولگراي مجلس در گفت‌وگو با گفت: ايرادي ندارد كه رئيس جمهور در روزهاي آينده براي پاسخگويي به مجلس بيايند اما طبق آئين نامه الآن مجلس تعطيل است و امكان حضور قانوني ايشان در مجلس وجود ندارد.
وي افزود: معتقدم بايد به جاي اين حواشي به اصل سؤال پرداخته شود و ما هيچ حساسيتي نداريم كه قبل يا بعد از انتخابات مطرح شود بلكه اصل موضوع بايد منطقي و آرام بررسي شود و نكته
غير منتظره‌اي مطرح نشود.
چرا رئيس جمهور يك ماه پيش نگفت مي‌آيد؟!
در همين رابطه محمدمهدي پورفاطمي، نماينده دشتي و تنگستان بدون آن‌كه زمان اعلام وصول طرح را در نظر بگيرد و به اين نكته توجه داشته باشد كه زمانبندي در اين زمينه بر عهده نمايندگان و هيأت رئيسه است گفت: چرا رئيس جمهور حالا كه مجلس دارد تعطيل مي‌شود اعلام آمادگي مي‌كند و چرا يك ماه پيش اعلام نكرد كه حضور مي‌يابد؟!
اين عضو فراكسيون اقليت مجلس در عين حال گفت: البته در صورت درخواست رئيس جمهور، مجلس مي‌تواند با يك رأي استمزاجي جلسه برگزار كند اما مشكل اينجا است كه نمايندگان درگير انتخابات هستند و بعد از انتخابات زمان بهتري براي اين كار است.
طراحان از سؤال استفاده ابزاري مي‌كنند
محمد ضابطي، نماينده مردم نطنز در مجلس شوراي اسلامي هم كه از امضا كنندگان سؤال از رئيس جمهور بود گفت: امضايم را كمتر از 10 روز پيش پس گرفتم. وي به خبرنگار گفت: من از ابتدا جزو سؤال كنندگان بودم اما بعد جزو كساني كه امضاي خود را پس گرفتند شدم به اين لحاظ كه احساس كردم انگيزه اصلي تغيير پيدا كرد و شايد كساني كه بعداً دنبال طرح سؤال بودند به نوعي از آن استفاده ابزاري مي‌كردند. اين نماينده مجلس در عين حال اظهار داشت: بعيد مي‌دانم كه رئيس جمهور قبل از انتخابات حضور پيدا كنند و تقريباً مي‌شود گفت آقاي ميرتاج‌الديني از اصطلاح قشنگ و گنگي استفاده كردند و گفتند سؤال از رئيس جمهور جنبه سياسي دارد. وقتي كه با اين جمله به استقبال مي‌آئيم يعني مي‌توانيم نتيجه بگيريم كه به تبع كار سياسي، پاسخ‌ها هم مي‌تواند سياسي باشد.
وي درباره زمان اعلام وصول طرح سؤال هم گفت: بالاخره بايد به حد نصاب و به ثباتي مي‌رسيدند تا بتوانند اعلام وصول كنند اما بررسي سؤال در صحن قبل از انتخابات هم گرچه به دليل تعطيلي نمايندگان امكان پذير نيست اما چون سؤال نمايندگان اكثراً جنبه كيفي دارد و تغييري را در زندگي مردم ايجاد نمي‌كند؛ سؤالات، توضيحات و شفاف‌سازي‌هايي جنبه كيفي دارد. عماد حسيني، نماينده مردم قروه هم در اين زمينه گفت: حضور رئيس جمهور قطعاً به بعد از انتخابات مي‌افتد و اين روالي غير طبيعي نيست.
عده‌اي با سؤال از رئيس جمهور مي‌خواهند بغض و كينه خود را خالي كنند
گفتني است بسياري از نمايندگان نيز اعلام وصول طرح سؤال از رئيس جمهور در مقطع فعلي را سياسي مي‌دانند. در اين زمينه نماينده مردم شازند در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اين كه طرح سؤال از رئيس جمهور برخلاف منافع ملي كشور است گفت: عده‌اي با سؤال از رئيس جمهور مي‌خواهند بغض و كينه خود را خالي كنند. اصلاً برايشان مهم نيست رئيس جمهور چه بگويد، تنها مي‌خواهند حرف خود را به كرسي بنشانند. محمود احمدي بيغش، نماينده مردم شازند در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌و‌گو با ايرنا با بيان اين‌كه طرح سؤال از رئيس جمهور بازي سياسي است،گفت: سؤال از رئيس جمهور مخالف با منافع ملي است.
طرح سؤال از رئيس جمهور به مصلحت كشور نبود
در همين حال نماينده مردم كرمانشاه در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به خدمات خوب دولت‌هاي احمدي‌نژاد گفت: طرح سؤال از رئيس جمهوري به مصلحت كشور نبود. محمد كرمي راد تأكيد كرد: مردم خدمات دولت را قبول دارند و نبايد عده‌اي سؤال از رئيس جمهور را در اين شرايط مطرح مي‌كردند و همچنين اين طرح نبايد در جلسه علني مجلس ارائه مي‌شد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:سئوال از رئیس جمهور-ترس ازرئیس جمهور -اشتباه کردیم-,,,,,,,,!!!!!!, توسط محمد